16. november 2011

Juleuroer og Gavemærker, sådan blev de til...

Jeg vil egentlig gerne fortælle lidt om hvordan min juletræsuro og gavemærker, er blevet til. 
De er lige nu med i min GiveAway, men jeg har endnu ikke fortalt hvordan jeg har lavet dem.


Det var nemlig et selv opfundet projekt som skulle træne mine evner i at bruge den mekaniske dekupørsav og den store båndsav.Træet er ude fra vores egen brændestabel, og er egentlig bare brænde til vores brændeovn. Men jeg har længe været fascineret af de rå træstammer, og haft lyst til at lave noget ud af dem, som ikke bare var aske. Derfor fandt jeg på at lave uroerne.

De rå stammer skulle skæres i tynde skive, og til det brugte jeg båndsaven.


For at træet ikke kan hoppe rundt, slog jeg et langt stykke træ i enden af stammen. Dog havde jeg kun brugt søm, hvilket min lærer ikke var glad for, så skal nok bruge skruer næste gang...
Bagefter savede jeg så juletræs figurene ud på dekupørsaven.

Jeg er jo vant til at bruge min guldsmedesav, som egentlig fungerer meget på samme måde. Jeg synes dog det er noget lettere at styre min guldsmedesav. Jeg havde en del bøvl med at træets kerne ville knække for mig. Det var ellers meningen at de udsavede juletræer også skulle bruges som pynt, men der var desværre kun 2 der overlevede.


Da jeg var færdig, var der faktisk en ret stor bunke juleuroer og gavemærker.
Efter lidt pudsning og linolie endte de sådan...

Og nu kan man altså vinde dem i min GiveAway.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar