11. november 2011

Wire wrapping - Hva' hulen er det???

Dette er første del af min wire wrapping skole, som gerne skulle være en introduktion til wire wrapping for begyndere. Men før jeg kan forklare jer en masse om teknikkerne, vil jeg lige forklare hvad wire wrapping egentlig er.


Wire wrapping er en teknik indenfor smykkefremstilling, direkte oversat betyder det; Tråd Vikling.
Hvilket er en meget god forklaring af teknikken. I wire wrapping bruger man ikke varme eller lim, til at få metallet til at hænge sammen, i stedet vikler man metal tråden sammen.
På en måde kan det godt sammenlignes lidt med hækling.


Man starter med at forme sin figur i metaltråd.


Herefter vikler eller binder man figuren sammen, med meget tyndt metaltråd.


På samme måde tilføjer man perler, og til sidst har man et færdigt smykke.
Der findes ingen bøger på dansk om teknikken, men på engelsk er der rigtig meget materiale at finde.
denne hjemmeside, kan man købe vejledninger, men der er også en hel del gratis vejledninger.

Det er meningen at jeg vil forklare alle de grundliggende teknikker her på bloggen, så følg med :-)

1 kommentar:

  1. Ja, så bliver vi lige sendt i armene på en udenlandsk dame, nåh men jeg gæder mig til at lære hvordan du laver de fine criss-cross viklinger på din sommerfugl- de ser ud til at være top-professionelle!
    Pia L

    SvarSlet