29. marts 2012

DIY - Smykkekassepude


Jeg synes det kan være svært at finde gode smykke kasser, som er pæne og til at komme til for penge.
Indtil nu, har jeg bare haft nogle lidt kedelige lilla kasser fra Kina.
Men så faldt jeg over bloggen "DIY se her hvordan", som viste nogle vildt flotte kasser, som hun sendte sine smykker ud i. Så jeg skrev og spurgte hvor man dog fik dem, og hun var så sød at svare tilbage, at de såmen var fra Søstrene Grene. 
 Så jeg tog af sted og købte ind i de fine blomstrede kasser. Men de fine kasser, har jo ikke nogen smykkepude.
Jeg vil ikke have at mine smykker, ligger og filtre sig sammen i kassen, derfor skal de sidde fast på en eller anden måde, så ser de også flottest ud, når man åbner kassen.
Jeg gik derfor i gang med at lave mine egne puder, og det er faktisk rigtig nemt.



1. Find noget god tykt pap. Gerne fra en brugt papkasse eller lignende. Mit pap var fra en rulle stof købt i Jydsk. 
2. Tegn rundt om kassens bund på pappet.
3. Klip firkantet ud i pappet ca. 5mm indenfor stregen (Du skal have plads til stoffet)
4. Klip små hakker, der hvor dit smykke skal sidde fast i puden.
5. Klip et stykke stof der er ca. 1 cm bredere hele vejen rundt, end din papfirkant.
6. Klip hakker i hjørnerne af stoffet, så du kan folde kanterne pænt ind.
7. Lim stoffet fast med tekstillim.
 Sådan ser bagsiden af "puden" ud, efter at stoffet er limet fast.

8. Klip endnu en firkant ud i kopipapir, og lim denne fast på bagsiden af din pude.
  9. Klip de små hakker, du lavede i pappet, ud i stoffet og papiret også.

Så har du flotte professionelle smykkeæsker, som kan laves i lige de æsker du synes er flotte.


3 kommentarer:

  1. Super :o) den køber jeg.

    SvarSlet
  2. Hvor er det en sød æske til dine smykker. Det ser rigtig lækkert ud med den lille pude

    SvarSlet
  3. Rigtig fin ide, ser super godt ud :)

    Glæder mig til at følge med på din blog fremover :)

    SvarSlet