19. april 2013

Fra Skrot til Smykke!

Jeg har været på kursus gennem Danmarks Håndarbejdslærerforening i skrot-smykker.
Og her fik jeg lavet denne sjove ugle.



Vingerne er lavet af denne gamle aluminiumsgryde.



Kroppen er gammelt rustet jern.



Og næbbet er, af en gammel te-si. Det hele er nittet sammen, hvilket er utroligt holdbart og en super nem teknik. Jeg havde prøvet at nitte lidt før, men jeg fik lidt gode råd med på kurset. Som virkelig var super SJOVT!!!


Jeg er ret vild med ideen, om at bruge bæredygtige materialer til smykkerne. Desværre er der jo allergi hensyn at tage, så derfor valgte jeg at give uglen en messing bagside, det er jo så ikke helt så bæredygtigt, men jeg kunne bruge en meget tynder plade end, hvis hele smykket var i messing.



Det skal der helt sikkert leges mere med, jeg er allerede på udkig efter godt skrot at save i :-)

2 kommentarer: